torsdag den 24. juli 2014

Onsdag den 23. juli 2014

Så er det blevet tid til at forlade Stavanger - det var et positivt bekendtskab, jeg var ikke klar over at den havde sådan en fin gammel bydel. Jeg skal videre med Kystbussen mod Bergen - sammen med en kinesisk familie, som lige var ankommet fra Holland - Norges landskabsmæssige modsætning.
Undervejs var der en 20 minutters færgesejlads, hvor det smukke skærgårdslandskab kunne nydes i højsommervejr.
Efter endnu en færgesejlads fra Sandviksvåg til Husavik på øen Selbjørn tog jeg en bus til Bekkjarvik - her var der en lille pause, før jeg skulle de sidste 5 kilometer med en bus. Her står jeg foran den tidligere "Research" af Lerwick - der skal til på lørdag....
Midt på eftermiddagen ankom jeg til Stenevik Gjestegård. Væten Hallvard Stenevik (det er hans slægtsgård) er tidligere skibskaptajn - og en søulk af den gamle slags med historier verdenshavene. Han har bl.a. uddannet skibskaptajner i Namibia til deres fiskeriinspektion. Her på Austevoll har han huset cubanere, der blev uddannet i fiskeopdræt, noget man er eksperter i her på stedet.
Ophold på Stenevik Gjestegård kan varmt anbefales - se nærmere på www.garfrend.no

Ingen kommentarer:

Send en kommentar