lørdag den 16. august 2014

Lørdag den 16. august

Lørdag var det tidligt op for at komme med morgentog til Groningen. Banegården i Lelystad er stor og lys - og virker ung - som byen, der er fra 1954...
Det var en togkapring i Assen i 70'erne,der gjorde verden bekendt med at nogle molukker ønskede løsrivelse fra Holland.
I Groningen skiftede jeg tog mod Leer - på den tyske side. Og jeg skulle ud af køre med Arriva!
Nu begynder det at lugte af Danmark. I en tysk avis skrev en journalist om at han måtte til Danmark igen - for at smage rullepølse.
Jeg må ændre rejseplaner - der er stormvarsel for Tyske Bugt og dermed er sejladsen til Helgoland i morgen aflyst! Men pyt, for jeg har fundet Nordsøpassagen!
Wilhelmshaven fører sig frem som en Nordsøby, så den tager jeg ud og ser i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar