mandag den 11. august 2014

Mandag den 11. august

På trods af at jeg ikke havde noget fast program for denne dag, blev den alligevel indbegrebet af hele rejsen.
For at man ikke skal tro at det er bred, uberørt sandstrand det hele, er lige her et billede til den anden side - fra i går aftes. Jeg tror ikke en gang at jeg har set noget lignende i Spanien...
Jeg var dog så tidligt på farten at jeg havde stranden for mig selv sammen med strandskaderne og mågerne - og et par hundeluftere.
Komisk ser det ud, men baggrunden er mere dyster - både redningshelikopter og kystredningsbåd var på eftersøgning i brændingen.
I Zeebrugge kom jeg i snak med 79-årige sømandspræst Hubert Sergeant - han var interesseret i at lave en tur for nogle af sine logerende til Danmark - så vi udvekslede emailadresser. Han står ved monumentet for grundlæggeren af havnen i Zeebrugge.
Når man siger Zeebrugge, må man også sige Brugge - så jeg tog toget et smut til denne smukke by, der er en prægtig samling af kirker og gamle huser langs kanaler - og der er mange turister en dag i august.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar